Lipikar porodice

Omogućite bolji život deci sa kožom sklonom atopiji

Savet za svaki dan

Kada počne faza pogoršanja, čini se da ga nije moguće savladati... Osim tretmana koji će značajno poboljšati situaciju, nekoliko jednostavnih saveta može smanjiti svrab, bol i poremećaj spavanja i učiniti da se pacijenti ne osećaju bespomoćno.

Začarani krug atopije

Iako češanje pruža privremeno olakšanje, ono oštećuje zaštitni sloj kože i tako omogućuje nadražujućim materijama i alergenima da prodiru u kožu. A to opet rezultira daljim svrabom. I tako započinje začarani krug svraba.

Smanjite svrab
Samo pravilno lečenje može sprečiti svrab koji dovodi do nekontrolisanog češanja i podstiče začarani krug atopije.
Da biste ublažili efekat češanja kod beba, na ruke im stavite pamučne rukavice i pazite da nisu nikada goli: to će značajno smanjiti ogrebotine. Bodije za bebe i majice okrenite naopako kako šavovi ne bi grebali. Kasnije, a to se odnosi i na odrasle, pazite da su nokti uvek podrezani i po svaku cenu izbegavajte sintetičke i vunene materijale.

Nemojte neprekidno ponavljati: „Prestani da se češaš!” Vaše dete toga uglavnom nije ni svesno... Radije ih nežno pomazite, pošpricajte termalnom vodom i nanesite malo kreme da umiri svrab.
Nagon za češanjem može takođe biti psihološke prirode: grebanje tkanine ili druge osobe umesto toga dobro je za odvraćanje pažnje.

Smanjite neprijatnost i ublažite bol
Kada crvene fleke peku, a lezije zatežu ili nabubre, termalna voda je izvrsna pomoć.

  • Kreme držite u frižideru kako bi uvek bile hladne prilikom nanošenja
  • Na lezije stavite hladne i glatke obloge ili upotrebite ventilator da ih ohladite.
  • Prosečna sobna temperatura trebalo bi da iznosi 19°C.
  • Na noćnom ormariću držite sprej termalne vode i tubu kreme

Pažljivo isperite:
Higijena atopijske kože zahteva posebnu pažnju kako bi se izbegla dalja nadraženost i zategnutost.

  • Kupanje ne sme trajati duže od 5-10 minuta na maksimalno 35 °C (vruća voda izaziva svrab). Nekoliko kapi ulja za kupanje prijatno je za kožu.
  • Dati prednost tuširanjima (čak i za bebe čim mogu stajati)
  • Zamenite sa kratkim čišćenjem sa malo vode ili mlekom za čišćenje ako koža pati od izrazite suvoće.
  • Upotrebite sindet ili ekstra hidratantni gel bez sapuna za blago ispiranje kože
  • Izbegavajte upotrebu krpice za pranje
  • Isperite i osušite bez trljanja tela, već ga tapkajte pamučnim peškirom.
  • Hidrirajte kožu dok je još vlažna

Suočavanje sa stresom
Stres aktivira izbijanje, a i posledica je bolesti, ali nije neizbežan. Ako naučite da ga kontrolišete, možete značajno poboljšati kvalitet života. Vredi isprobati jogu, terapiju opuštanja i masaže.

  • Facebook